كارآفريني
پنجره اي رو به دنياي كسب و كار
درباره وبلاگ


سلام خوش آمديد!!!! اين وبلاگ جهت ارتباط مستمر با هنرجويان هنرستان ها و تعامل با هنر آموزان عزير بويژه هنر آموزان دروس تكميل مهارت (كارآفريني و قانون كار ) طراحي شده است .
نويسندگان
پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, :: 1:54 :: نويسنده : آوجي

آیا شما می توانید با کمتراز5میلیون ریال یک کسب وکار موفق را آغازکنید؟

همانند بسیاری ازکارآفرینان، داود راستی نیز برای گذران زندگی به پول احتیاج داشت.وی در آخرین ماه بهار سال1383 با پس انداز خود که معادل 5 میلیون ریال بود،فعالیت های خود را آغاز کرد.قبل از آغاز فعالیت،داود راستی برای کسب تجربه در موسسه ای که سفارش خدمات پذیرایی مهمانیها در منازل را قبول می کرد،کار کرده بود. در آن موسسه وظیفه ی پخش مواد غذایی به وی محول شده بود.

داود راستی به ازای هر ساعت کار 10 هزار ریال دریافت می کرد.پس از کسب تجربیات لازم و تاسیس موسسه ای مشابه برای خود،نام واحد تجاری خود را نگین نامید.

سپس مبلغ 20 هزار ریال بابت یک آگهی کوچک و18هزار ریال برای خرید تعدادی پیش بند پرداخت کرد. در مدت زمان بسیار کوتاه، تعداد مشتریان طوری افزایش یافت که داود راستی ناگزیر به مشارکت با افراد دیگری شد راسل و شریکش هر دو شخصا در میهمانیها کار میکردند. نتیجه ی 8 سفارشی که آنان در اولین ماه تعطیلات تابستان پذیرفتند، سودی معادل 200 هزار ریال برای داود و 100 هزار ریال برای شریکش بود. در طول تابستان 1383 داود به طور متوسط ماهانه 10 سفارش داشت. او دو دانش آموز را با حقوق روزانه ای معادل 20 هزار ریال استخدام کرد و به ازای هر ماه تابستان 3 میلیون ریال کسب کرد. در مجموع، او و شریکش در سه ماهه  تابستان 2 میلیون ریال بابت هزینه ها پرداخت کردند و9 میلیلون ریال سود به دست آوردند و 1میلیون ریال بابت بیمه کارکنان پرداختند.آنان همچنین تجربیات بسیار ارزشمندی از تبلیغاتی که کرده بودند بدست آوردند.

نقش حسابداری در داستان واقعی بالا چیست؟

حسابداری چیست؟

حسابداری سیستمی است که فعالیتهای واحد تجاری را اندازه گیری و سپس این اطلاعات را در قالب گزارش هایی پردازش میکند ودر نهایت، نتیجه ی فعالیت و عملکرد واحد تجاری را به تصمیم گیرندگان ارائه میدهد.به همین دلیل ،حسابداری را زبان تجارت نامیده اند، شما هرچقدر این زبان را بهتر یادبگیرید ،بهتر میتوانید زندگی خود تسلط داشته باشید. پس به طور کلی حسابداری عبارت است از فن ثبت ،طبقه بند ی و تلخیص فعالیتهای مالی یک موسسه در قالب اعداد قابل سنجش به پول و تفسیر نتایج حاصل از آن طی یک دوره ی مالی.

   

     
   
       دارایی ها                    =                 بدهیها     +        سرمایه   
   

معادله ی حسابداری:رابطه ی بین دارایی ها و بدهییها و سرمایه را نشان میدهد.

 



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, :: 1:31 :: نويسنده : آوجي

التاجر الجبان محروم.والتجابرالجسورمزروق                                                                                                                           کاسب ترسومحروم است وکاسب شجاع روزی خودرا می گیرد(حضرت علی(ع) )                                                                                                                           ازشمادانش آمو زان انتظارمی رود که درپایان این فصل:                             1.درباره ی اهمیت جایگاه مشتری درکسب وکار خود آگاهی پیداکنندوبتوانند مشتریان مهم خود را   شناسایی کنند.

2.قواعدفروشندگی رابدانندوبه ضرورتهای آن پی ببرند.                                                                                                        3.باتوجه به شناخت مشتری واصول وفنون فروشندگی بانحوه جلب رضایت وخشنودی مشتری آشناشوند.               مشتریانبه آنچه در گذشته معمول بوده قانع نیستند.مشتریان به گونه ای روز افزون انتظارهای بیشتری بروز می دهند واینک پافشاری برشرایط بهتردرخرید به صورت یک رسم وآیین درآمداست.ازهمین رولازم است درخود ویژگیهای یک فروشنده موفق را پدید آوردیم واصول وفنون موفقیت در فروش را بیاموزیم.تنها یک فرآورده عالی باقیمت مناسب کارسازنیست.فنون وقواعد مشتری نوازی، جلب رضایت وکسب خشنودی مشتری نیزاصل بسیار مهمی در دستیابی به یک کسب وکارموفق است.

البته باید یادآوری شودکه مواردی که دراینجا ذکرکردیم درباره چگونگی ارتباط بامشتری است حتی اگراین ارتباط رودررو نباشد. 

         

                            جزئیات بیشتر در ادامه مطلب     



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, :: 1:3 :: نويسنده : آوجي

موضوع مدیریت به مفهوم عام آن، مقوله ای گسترده است وبحث دقیق درباره ی آن به تدوین کتاب مستقلی در این زمینه نیاز دارد.دلیل طرح موضوع در این کتاب، ضرورت آشنایی دانش آموزان با این مقوله و مفاهیم مرتبط به آن به صورت کلی و مقدماتی است، ضمن آنکه اساسا فهم کارآفرینی سازمانی نیازمند درک و یادگیری (هرچند کلی) مقوله ی مدیریت و موضوعات مرتبط با آن است. در این قسمت، ضمن آشنایی با مدیریت و سازمان وظایف مهم مدیر را نام می بریم و به مهم ترین نیازهای انسانی از دیدگاه مازلو نیز می پردازیم.



ادامه مطلب ...
پنج شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 23:52 :: نويسنده : آوجي

                                                         فصل ششم بازار یابی

پس از راه اندازی کسب و کار به دنبال آن بود که دریافت چگونه و از چه راه هایی می توان در بازار پر رقابت امروزی ماندگار شد و محصول یا خدمات خود را گسترش و توسعه داد زیرا اگر به دنبال توسعه ی محصول یا خدمات خود نباشید، به احتمال زیاد در کسب و کار خود موفق نخواهید شد. در این درس، بازاریابی و راه های مختلف توسعه ی کسب و کار را می شناسیم.

 

                                    جزئیات بیشتر در ادامه مطلب...



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, :: 23:37 :: نويسنده : آوجي

برای راه انداز ی کسب و کار،باید اصول و معیار هایی را رعایت کنید. مهمتر از همه باید با خود به توافق برسید که از عهده  این کار بر می آیید. برای کار آفرین شدن علاوه بر ویژگی های کارآفرینان که در فصل گذشته ذکر شد ،به مهارت ها و توانایی هایی دیگری نیز نیاز دارید . از اطریق این مهارت ها و توانایی ها می توانید رؤیا های خود را در باره کسب و کارتان عملی نمایید

برخی از این مهارتها عبارتند از:

q    مهارت ارتباطی خوب و سطح بالا .

 برای ارائه طرح کسب و کار،گزارش ها و نوشتن نامه های روزمره به مهارت ارتباطی سطح بالا نیاز دارید

q    مهارتها و توانایی های گفت و شنود فردی یا گروهی.

 کارآفرین باید بتواند رهبر ،مذاکره کننده یا تشکیل دهنده تیم باشد و مهارت ایجاد رابطه شبکه ای را داشته باشد

 

                        جزئیات بیشتر در ادامه مطلب ....

                                                     



ادامه مطلب ...
جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 14:28 :: نويسنده : آوجي

بارم بندی درس کارآفرینی برای خرداد و شهریور  ماه 92

جدول بارم بندی کتاب کارآفرینی
فصل نمره خردادماه نمره شهریور ماه
اول 1 1.5

دوم

0/5 1
سوم 1.5 2
چهارم 2 2.5
پنجم 1 1.5
ششم 2 2.5
هفتم 2.5 2
هشتم 1.5 1
نهم 3.5 2.5
دهم 3.5 2.5
یازدهم 1 1
جمع نمره 20 20
طرح کسب و کار 20 20

 

دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:, :: 10:2 :: نويسنده : آوجي

یک ایده جالب از یکی دانش آموزان هنرستان شهید مفتح قروه برای خلاقیت:

ایده ناخن گیر برای کسانی که از ناحیه یک دست آسیب دیده اند!

کسانی که در اثر حوادث یک دست خود را از دست داده اند معمولاً برای گرفتن ناخن خود مشکل پیدا می کنند ؛ لذا به کمک این ناخن گیر می توانند با استفاده از پدال دستگاه و به کمک پا،  ناخن های خود را کوتاه نمایند ضمنا‍ً با کمی تغییرات می توان از این دستگاه برای گرفتن ناخن های پا و بدون کمک دست استفاده نمود

سه شنبه 21 دی 1391برچسب:, :: 11:10 :: نويسنده : آوجي

سوالات نوبت اول  درس قانون کار کتاب چاپ جدید 92/91

 

سوالات قانون کار

پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 21:57 :: نويسنده : آوجي

 اينم يه طرح كسب و كار به عنوان نمونه براتون گذاشتم 

قبل نوشتن طرح كسب و كار خود  به اين طرح توجه كنيد

 

طرح توليد بيسكويت

                                       

پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 21:32 :: نويسنده : آوجي

 

هنرجويان عزيز براي دريافت فرم هاي پروژه (طرح كسب و كار ) روي دانلود كليك كنيد

                             دانلود 

پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 181
بازدید کل : 694226
تعداد مطالب : 41
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1


Submit ExpressSEO Services & Tools